Kjøpsvilkår

Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som blant annet er regulert i forbrukerkjøpsloven. 
 
Priser
 
Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos Finerammer.no og ordren gir full oversikt over alle kostnader ved bestilling, som også utgjør fakturagrunnlaget.

Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv porto og eventuelt ekspedisjonsgebyr. 

Finerammer.no tar forbehold om eventuelt prisendringer, men prisen kan ikke endres på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.
 
Betaling
 
All betaling skjer med kredittkort.
 
Levering
 
Varekjøp er kun mulig til postadresser i Norge.

Ordren vil normalt sendes innen 2-7 dager.  Leveringstiden vil avhenge av transportøren.
I forbindelse med høytider, inneklemte dager, ferieavvikling og lagertelling, kan vi ikke garantere overnevnte.

Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.
 
Transporten skjer med Postnords MyPack-system som vil levere pakken til et utleveringssted nært deg.
 
Frakt og omkostninger

Total fakturasum inkludert porto og eventuelt ekspedisjonsgebyr vil stå spesifisert i ”Handlekurven”. 

Angrerett/-frist
 
For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp. Beskjeden skal gis skriftlig. 

Ved tilvirkningskjøp, og dette gjelder alle spesialprodukter solgt av Finerammer hvor kunden har spesifisert andre behov enn det som er oppitt som vårt standardsortiment, står det i kapittel 4 § 16 i Lov om opplysningsrett og angrerett at forbrukeren ved bruk av angreretten må betale for utført arbeid og medgåtte materialer. Det er altså ikke angrerett når Finerammer har produsert produkter etter kundens spesifikasjoner.

Hvis kunden ønsker å benytte seg av angrefristen må varen returneres til oss i originalemballasjen og i salgbar stand. Kopi av fakturaen vedlegges. Returkostnader i forbindelse med pakking og frakt skal imidlertid dekkes av kunden.

Reklamasjon
 
Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Reklamasjonen sendes skriftlig, for eksempel som e-post til post@finerammer.no. Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak.
 
Retur og kundeservice
 
Vennligst oppgi alternativer for kontaktinformasjon slik at vi kan følge opp henvendelsen.
Det gjøres oppmerksom på at hvis returen ikke skyldes feilekspedering fra vårt lager, vil portoen bli belastet kunden. Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.
 
Nyhetsbrev
 
Finerammer.no forbeholder retten til å sende månedlige nyhetsbrev per e-post med produktanbefalinger, tilbudsprodukter, produktnyheter m.m.